torsdag 18. juni 2009

Håndarbeide i hagen

Er det passe varmt ute, elsker jeg å sitte i den lille bakhagen vår og strikke. Denne sommeren blir det selvsagt også hekling på meg, og gjerne et lite stitchery. Da gjelder det å ha greie kurver til garn og annet.

Sist jeg var hos Kid kjøpte jeg en del ting i en urteserie. Melkespannvasen har jeg alt vist med peoner, og i tillegg ble noen potter og et par trekurver med. En bruker jeg til ketchup, sennep, krydder og oljer på spisebordet, mens denne med "rustent" håndtak skal brukes til håndarbeide.



I går var det deilig vær, så da fant jeg fram turkise og grønne nøster med Mor Åse-garn og startet på en stripete kjøkkenklut. Planen er å hekle grytekluter også av garnet.

Riktig fin var trekurven, men jeg kan ikke la den stå ute i regnet. Tror ikke materialene tåler vann, det merket jeg på melkespannet som jeg brukte til vase. Den lakk, og fikk skjolder, så antakeligvis tar jeg meg en tur til Kid og forteller dem det. Skal jeg bruke pottene må jeg putte en annen potte inni, ellers får jeg bruke dem til andre ting. Spesielt dyre var de ikke, men litt pussig at urtepotter ikke er vannfaste...

Ut på kvelden i går begynte det å blåse opp, så da trakk jeg inn i stua og satte trekurven med strikketøyet på gulvet. Plutselig hørte jeg noen mistenkelige lyder fra Myrtel som var en tur bortom. Og hun hadde likegodt smakt på garnet og tygd over begge trådene... Ikke bare er de små garntyver, men spise på garnet skal de også!

I dag regner det, så det er inneliv. Håper det blir et opphold senere i dag når Andreas skal spille siste seriekamp før sommeren. Men ikke for det - en av de beste kampene jeg har sett dem spille var i øsende regnvær!

8 kommentarer:

Kreative Karoline sa...

Sååå fint :)

Anita fra hjerterommet sa...

Nydelige fargekombinasjoner. Den kurven var jo bare kjempefin. Jeg må nok innom kid og sjekke ut disse tingene tenker jeg. Synes du burde klage, en blobstervase/potte bør jo tåle vann, ellers bør de jo opplyse om det.

Marit sa...

Flott kurv du har kjøpt.

Det ligger en Award til deg i bloggen min.

Birgitta sa...

Hej
Vilka vackra garner du fyndat och jag gillar trälådan. Den får du vara rädd om. Jag vill önska dej en riktigt TREVLIG MIDSOMMAR och allt som hör till.
Kram Birgitta

Tovepia sa...

Så koselig strikkekurv! Mor Aase er supert til kluter. Har strikket noen selv etter hvert;) Nå prøver jeg Europris sitt Tuva, fastere garn og sikkert bedre til mye annet, men flere skryter av det til kluter også. ha en fin kveld!

Groskro sa...

Takk for en hyggelig kommentar om tøflene Heidi! :-) Den strikkekurven er fin altså, og så smart å ha for å ta med seg i hagen! :-)

2ne sa...

Flott kurv du har kjøpt deg til lekkert strikketøy i sommerfarger.

Kort og Søm sa...

Det var en fin kurv!!
Og det garnet var i supre farger :o)
Ha en fin søndagskveld!