mandag 22. juni 2009

Snart rødmer bærene!

Snart er det bærtid, og vi gleder oss! Ved siden av huset vårt har vi en bratt skråning, og der har vi plantet to rader med jordbær.

Nå står jordbærplantene fulle av hvite bær, som om et par uker rødmer og modnes. Et rødt bær ble observert i dag! Disse bildene ble tatt for noen dager siden, og i mellomtiden har bærene vokst seg betraktelig større. Nederst i skråningen er et par ripsbusker, og der kan vi også glede oss til minst et par søte desserter.



Jordbærplantene har fått små avstikkere de siste årene, og de har vi latt stå og "ordne seg selv". Med det resultat at vi om ikke lenge kan plukke jordbær mellom trappetrinnene!

6 kommentarer:

Merete sa...

Ingenting er som nyplukkede jordbær, og lykken må være å plukke de i egen hage:-)

Quiltefia sa...

Hei!! Jeg har ikke rukket å sjekke om det er noen jordbær på gang i hagen min!? Tusen takk for award igjen, Heidi!! Denne gangen lagrer jeg den til bruk senere!? Håper det er ok?? AK

Lenemora sa...

Så vakkert det er med bær-kart, elsker den intense lysegrønne fargen sammen med de mørkegrønne bladene!

Klem fra Lenemora

Grethe sa...

Så nydelige bilder du har tatt. Det er deilig med sommer.
Ha en fin uke :0)

Randi sa...

Må bare krype til korset og beklage at jeg ikke fikk med meg at du hadde sendt meg en award. Tusen takk for den:) Har vært dypt konsentrert om veska jeg holdt på å sy. Muligens blitt litt hekta for jeg er allerede på leting etter nytt stoff...

Rådyrveien sa...

Jordbær fra egen avling smaker oftest best, ja. Har pleid å ha ei lita jordbærkrokke med bær, men i år har jeg ikke kommet så langt. Får ta det igjen neste år.

Ang. potta fra Kid. Har en oasis liggende i bunnen siden den er litt høy i forhold til blomstens potte. Har fylt opp med vann til over oasisen, men ikke merket at den lekker eller har bitt sjoldete. I hvertfall ikke ennå. Skal holde litt øye med den og se..

Tusen, tusen takk for koselig award! :D Det var gøy! Skal se om ikke jeg finner noen å gi den til i løpet av dagen.

Er litt hektisk hos oss nå, for Maren skal på reise til Gøteborg med skolekorpset i morgen tidlig. Det er første gang hun reiser så langt (og utenlands) alene så jeg er nok litt hønemor om dagen. Hihi!
Ha en strålende tirsdag!!