fredag 12. juni 2009

Hemmelig venn og retrobluse

I dag lå hemmelig venn-gaven min i postkassa, og jeg fikk fire nøster med sommerlig bomullsgarn. I tillegg til masse hekleoppskrifter av den overkommelige sorten. Tipper det blir grytekluter eller kanskje en liten veske av garnet. Akkurat denne måneden klarte jeg ikke å glemme hvem jeg hadde tildelt meg selv, så jeg vet at det er Marit på Bestemors blogg jeg har fått pakken fra. Tusen takk!

Det ble en bytur på meg i regnværet, for å følge Karoline til jobbdag hos Svein. Som ungdomsskoleelev skal man tenke på utdanningsløp, og i dag fikk hun møte systemkonsulenter og lærte om prosjektarbeide. Når jeg først var i byen, måtte jeg kikke litt og jeg ble fristet til å gå innom Moods of Norway. Et par ting ble kjøpt til Karoline, og så handlet jeg en hvit bluse til meg selv. Med et lite traktormerke, og skikkelige retrorysjer langs knappestolpen. Trodde aldri jeg skulle bruke sånt mere, for dette var typiske klær jeg brukte på 80-tallet... Moods-gutta har sin egen spesielle bonderomantiske stil, så prøverommene var utstyrt med illudert utedo!

9 kommentarer:

Marit sa...

Flott bluse du har kjøpt deg.
Ser ut som det "gamle" kommer igjen.
Blir spennende å se hva du får utav garnet.
Ønsker dere en fin helg.

Tovepia sa...

Nydelig bluse!! Synes disse er fine til både dongeri og penere antrekk.
Skal bli spennende å se hva garnet blir brukt til;) God frdagskveld til deg!

Grethe sa...

Hei igjen. Nydelig bluse.
Spennende med nytt garn.
Får ikke tak i mailen din via outlooken - her en mailen min: ulleberg.grethe@hotmail.com. Send en mail og jeg kan sende deg adressen min. Jeg gleder meg. Nå er bloggen min igang igjen og jeg kan begynne å blogge igjen.
Hade bra så lenge :0)(0:

Villblomsten sa...

Flott brulloppsbilde :-)
det var vel omtrent samtidig jeg ble gift - så det vekket minner :-)

ha en fin helg :-)

Villblomsten sa...

ps - lite tips :-)
( jeg leser at du har barn )

www.barneboden.no

Kort og Søm sa...

Takk for koslige kommentarer hos meg! :o)
Så fine kjøkkensett du har laget, og rysjebluser..ja det husker jeg fra 80-tallet.. :o)
God helg!

Monicas sa...

så fin..å de grytelappene dine va flotte...go helg til deg og dine

Mette Moen Baatvik sa...

For en delikat blogg du har! Her fikk jeg skikkelig sommerfølelse på en dag med øsende regn i Trøndelag. Fin katt du har også, katter er så fascinerende! Vår tok med seg seg fugl inn for et par netter siden. :-/ Ikke SÅ populært, da. :-)

Anita fra hjerterommet sa...

søt bluse!

God helg til deg!