søndag 14. juni 2009

Farvel med koret

I dag tok Karoline, Andreas og jeg farvel med koret. Siste opptreden for dem, og siste gang jeg fungerte som korleder. Den unge dirigenten vår sluttet også, så i dag var det mange farvel å ta.

Som takk for innsatsen fikk jeg en bukett peoner. Selvsagt en symbolsk takk, samværet med ungene og all den flotte korsangen jeg har hørt ut i kafeen mens jeg har stelt i stand kakekos til pausen har betydd mer. Nå blir det en ting mindre å passe på, en aktivitet mindre å skrive infoskriv til, sending av huske-smser, regnskap og rapporter...



Peonene puttet jeg i det fine melkespannet jeg kjøpte på Kid for en drøy uke siden. I samme serien har jeg handlet diverse potter og annet. Men jeg oppdaget at melkespannet lakk, og slett ikke tålte vann. Så nå står blomstene i en halvannen liters flaske vi har puttet oppi.

Peoner er vakre blomster. En romantisk blomst jeg ønsker meg i hagen, men jeg har forstått at de har veldig kort blomstring.

Her er koret i sving på øvelsen. Rart og litt vedmodig at Karoline og Andreas slutter i koret, og at den epoken er over. Karoline slutter pga alderen, mens Andreas syntes ett år var nok sammen med jentene. Når Karoline sluttet, ville ikke han mer heller. Men vi hadde en festlig siste kveld med gjengen på fredag da vi var på Peppe's, hvor Andreas danset halling oppover Karl Johan på vei til t-banen.



Etter kirkebesøket dro Svein og jeg på en runde med Mamma til gravlundene. Grava til farmoren og farfaren min har vi alt hatt ansvar for i mange år, nå ser det ut som vi overtar plantearbeidet også på mormor og morfars grav. Så i dag fikk vi "opplæring" i hvordan det har vært tradisjon med plantingen. På "vår" grav har vi en enkel og praktisk løsning med Flittig Lise som steller seg fint selv i løpet av feriefravær om sommeren.

4 kommentarer:

Tovepia sa...

Peonene er nydelige blomster! Du har sikkert gjort en kjempejobb i koret! Litt godt med en jobb mindre også, vil jeg tro;) Ha en god kveld videre!

Lisbeth. sa...

Kjempeflott bilder du tar, får ikke sett meg mett på hovedbildet ditt øverst på sia.. En klar ener i farge og form.;)Ha ei kreativ uke.

Strikkeguri sa...

Nå har jeg vært og kikka litt hos deg, er en stund siden sist nå. Koselig blogg du har Heidi! Ha ei riktig fin uke.

anne -moseplassen sa...

Tja, kort blomstringstid, det kommer jo ann på hva du sammenligner med det, synes ikke den er spesielt kort for å være staude, men den blomstrer ikke like lenge og ivrig som ettårige nei.
Ett tips for å få den til å blomstre lengere er å plante den i litt skygge (maks halvskygge), samt sette flere slag som kommer til litt ulik tid.

Nyyydelig bukett da!