lørdag 20. juni 2009

Mitt første heklearbeide

I fjor sommer lærte jeg meg ENDELIG å hekle! Det hadde i mange år vært mitt store ønske å knekke heklekoden, og vel installert på hytta på Sørlandet kom strikketøyet fram. Mot slutten av hytteoppholdet kom søsteren min nedover, og endelig fikk vi tid til å ha en liten hekleskole, så jeg lærte meg de viktigste maskene.

Jeg hadde meldt meg på en along om hekling av en sommerveske, derfor øvde jeg meg på bunnen ved å hekle et par med runde grytekluter i staver. Garnet var Paris som er relativt tykt, derfor ble de gode og tette selv om de var enkle og i staver.
Av resten av garnet strikket jeg kjøkkenkluter til hytta og krusunderlag som beskyttet bordet mot de typiske runde merkene.
Da jeg kom hjem satte jeg i gang med å hekle bunnen på veska, før jeg tok med meg masse nøster med bomullsgarn i en egen koffert til Kreta. Fortsettelse følger...

5 kommentarer:

Merete sa...

Flott veske du har heklet deg her:-) Spent på hva som følger:-)

Tovepia sa...

Her blir det spennende å følge med;) Du har ihvertfall fåt heklet mye siden da og blitt proff;) Ha en fin kveld!

Chatrine sa...

Heisann!

Det ligger en award til deg på bloggen min: www.hekle-hulen.blogspot.com

Hilsen Chatrine (Hækleguri)

Vinglefrøken sa...

Ikke verst til å være første gangs hekler det der, vel? Syns det synes at du har teken, jeg! God tur til Kreta, forresten - vi skal også dit senere i sommer, i august. :-)

Heidi sa...

Hei Vinglefrøken! Dessverre skal jeg ikke på noen tur til Kreta i år. Mitt første heklearbeide ble gjort i fjor, og det var i fjor sommer jeg satt ved bassengkanten i Kreta og heklet en sommerveske. :)