onsdag 10. juni 2009

20 år!

Tenk, det er alt gått 20 år siden Svein og jeg giftet oss en junilørdag i 1989... I hverdagen synes man dagene og ukene passerer raskt, men 20 år er nesten halve livet.

23 og 27 år var vi på bryllupsdagen, og vi hadde vært kjærester i drøye tre år før vi ble kone og mann.

På et så rundt jubileum burde vi kanskje ha reist bort alene, eller tatt et restaurantbesøk, men det får vi ha til gode. Dagen i dag blir travel hverdag med fotballkamp og praktiske foreldreoppgaver før en sommeravslutning på skolen i morgen.

Og slik er det å være foreldre... Barna vi er sammen om, er det største som har skjedd oss begge i et 20 års lykkelig ekteskap! Vi har mange reiseminner og restaurantbesøk fra tiden før foreldrelivet, men det kan ikke måle seg med et hverdagsliv i en sammensveiset familie. Da drypper lykkeøyeblikkene jevnlig inn midt i all travelheten...

13 kommentarer:

Quiltefia sa...

Hei og gratulerer!! Det er en prestasjon å være gift i 20 år i våre dager!! Modig å legge ut brudebilde! Dere er veldig søte:-)!!

Laila -Karin sa...

Hei
Gratulerer.
Du for finne på noe ekstra romantisk i dag da.
Klem fra
Laila

Anita fra hjerterommet sa...

Gratulere så mye med jubileums dagen! kos dere.

Monicas sa...

Gratulerer...så koselig med brudebildet og greier....ha en flott dag

Tovepia sa...

Gratulerer så mye!! Av og til pussig å tenke tall i forbindelse med alder og år forøvrig..
Ha en koselig dag hva dere enn gjør den til;)

Kreative Karoline sa...

Gratulerer!

Unknown sa...

Gratulerer med dagen, godt jobba!!
Og veldig vakkert å lese det du skrev om samhold og gode dager...
Klem fra Nanni :)

Vinglefrøken sa...

Gratulerer med porselensbryllupsdag - det er visst det det heter når man har holdt sammen i 20 samfulle år! :-) Godt å høre om slike - gir inspirasjon til et par som har satt datoen for bryllup neste år..! :-)

Lykke til med tjue nye! :-)

LeKaQuilt sa...

Hei Heidi, Så flott å høre om en famile som har det bra sammen! Det har sikkert vært tunge dager også, som dere har jobbet sammen om å gå gjennom. Man hører om brudd og skillsmisser, men sjeldenere om de som faktisk har mange lykkelige år i fellesskap. Dette var ett kjempekoselig innlegg - Tusen takk for at du deler det med oss :o)

VELKOMMEN sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Grethe sa...

Hei! Gratulere med 20 år - vi har 20 års jubileum til neste år. Det er flott og holde sammen i så mange år.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal sende deg adressen min.

Jeg skriver nå fra en ny bloggadresse. Jeg har forsket litt på bakgrunner og standard maler - i den forbindelsen klarte jeg å lagre vekk alle koblingene. Jeg har tatt sikkerhetskopi, men den har jeg jo ikke tid til å vente på. Men nå er bloggen oppe og går igjen
Ha en fortsatt fin uke :0)(0:

Grethe sa...

Hei igjen!
Jeg har nå logget meg ut som følger - Grethe- og logget meg inn igjen som Flittige hender.
Kom gjerne innom en tur :0)(0:

Jorun sa...

Gratulerer!!
Det får meg til å huske vår 10 års bryllupsdag for noen år siden...
Vi glemte den rett og slett bort, begge to! Kom på det 14 dager etterpå...he, he.