mandag 15. juni 2009

Gave på under 5 minutter

I går skrev jeg om at vi tok farvel med koret. På avslutningen på Peppe's fredag, hadde dirigenten vår fått en avslutningsgave fra alle kormedlemmene som jeg hadde handlet inn. Men vi skulle hatt en gave fra Karoline og Andreas også.

Det rakk jeg ikke å gjøre i stand, og jeg visste ikke helt hva det skulle være. Men i siste liten, laget jeg en gave på fem minutter før vi dro til kirken.

Et par limegrønne maskemarkører fikk fjernet ringen sin, og ble montert til ørekroker i sølv. For de er igrunnen like egnet som ørepynt som til strikketøyet. Og et limegrønt stort glasshjerte ble montert til et halvfabrikata kjede fra Panduro med tre sorte voksete bomullstråder og en lås. Så bare tingene og tenger ble funnet fram, var det hele gjort på under 5 minutter. Kjekt og greit!

I dag har vi vært på første øvelse på Bislett stadion. Karoline og Andreas skal være med på åpningsseremonien på Bislett Games, og i siste liten fikk jeg med et par klassevenner av Andreas i tillegg. De skal løpe og danse med nasjonsflagg ikledd bunader, og for et 5 minutters innslag skal det være fire øvelser.

8 kommentarer:

Groskro sa...

Så fin en gave det ble!! Og så fine farger også:-)

Birgitta sa...

Vilka fina presenter du gjorde i sista minuten. Jag har tittat runt lite hos dej på allt fint.
Ha det så skönt nu i midsommarveckan.
Kram Birgitta

Tovepia sa...

Nydelig gave på 5 minutter, må jeg si! Skikkelig flott slike smykker med glassperler. Ha en fin kveld eller kanskje god natt;)

Elins Strikkeri sa...

Det var ein flott gave og så på så kort tid da!! Tenker den fallt i smak:)

Anita fra hjerterommet sa...

Ja mine maskemarkører ser jo ut som smykker.. de på jobben er mektig imponert over de :)

Monicas sa...

5 minutter, ja det må æ si...en kreativ, oppfinnsom og smart dame,..flotte gaver.- Så morsomt at de skal delta med dans da...ha en flott tirsdag i sør

Laila -Karin sa...

Kjapt tenkt og en nydelig gave
ble det .
Ha en fin dag

Lima sa...

Hei på deg!
Tok meg en titt på den fine bloggen din. Kjempefint smykke du hadde laget, og så kjapt.
Takk for koselig melding på bloggen min, håper inderlig jeg finner en flink datamann som kan fikse lap topen min.

Du får ha en strålende dag videre. Ser frem til hyttetur på Hvaler etter jobben np, skal ut å fiske litt. Håper det får tankene mine et annet sted enn på dataen:-)

Kos fra Linda