onsdag 17. juni 2009

Brunch ved piazzaen

Det ble en liten bytur på meg i dag, egentlig for å få tak i noen få perler jeg manglet på Panduro. Men er man i byen, blir det gjerne noe annet også. Jeg spiste brunch i en herlig oase i Oslo sentrum, bak Domkirken.

Der satt jeg ved fontenen, hørte vannet risle, så de andre lunsjspisende, og nøt en bruchetta. Når jeg spiser på Trattoria Cappuccino, føler jeg meg alltid hensatt til en italiensk piazza - travel, men samtidig en fredelig oase.

Området bak Oslo Domkirke kalles også Basarhallene, og her kan man finne en god del kunsthåndtverkere som har utsalg. I ytterkanten i det vi kaller Kirkeristen, er det grønnsakshandlere, spisesteder og små butikker.

Når jeg først var i sentrum, benyttet jeg anledningen til å gå innom Stortorget hvor Christian IV peker fra sokkelen sin.

Dette er siste uka som det selges sommerblomster på torget, så jeg kjøpte en god del cosmos, blomkarse, en lavendel og små stiklinger med erteblomster.

6 kommentarer:

Tovepia sa...

For en herlig dag du har hatt! Kos deg videre!

Anita fra hjerterommet sa...

åå så koselig det var der da, har ikke vært der før men så veldig idylisk og ja litt italiensk ut..

Quiltefia sa...

Hvorfor skal de slutte å selge sommerblomster, før!! jeg er tilbake i Oslo!? Det så ufattelig deilig ut med en Oslo tur.....Heldige Heidi....

Monicas sa...

åh,. nå kjente jeg at jeg fikk lyst å dra til oslo igjen....skal en liten tur i juli...å det ser jeg såånn frem til. Trivdes godt da jeg jobbet der....men men...håper du har det flott idag

Marit Johanne sa...

Så koselig å gjøre litt ekstra ut av byturen. Det er mye fint å oppleve selv om man ikke drar så langt!

Anonym sa...

Hei Såg ut som du koste deg i byen.Dere har jo en del og se på der nede i hovedstaden.Ha en fin dag.Bodil