tirsdag 9. juni 2009

Sommerkveld og muslingekant

Det er deilig sommerkveld med vakker rosablå himmel. Nyansene går fra hvitt til rosa, alle blånyansene og til slutt brunt på åsene i forgrunnen. Sitter og hekler med Muskat soft-garnet, som jeg synes har fargene av sommerkveldhimmelen.

Jeg føler meg fortsatt som nybegynner innen hekling, og var fornøyd med at jeg fikk til muslingekant rundt grytekluten. En vakker kant, og slett ikke så vanskelig som jeg trodde. Faktisk ganske så lett...

En ny gevinst vokser fram, et kjøkkensett i dette vakre garnet. Skal garantert lage et sett til meg selv også. Dagen har i stor grad gått med til telefoner og eposter, og jeg ser at sommeravslutningen på skolen kommer i mål...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Boa Casta Alentejano

Anonym sa...

Boa Casta Alentejano

Unknown sa...

Nei, er det sant? Maken sekk, så moro! Jeg er 66-årgang, trolig du også?? ~ så dette var kanskje sekkemote dengang da...?
Det er veldig kos å ha den og moro for ungene å se at kua har vært kalv..
Vakre hekleprosjekter, ser jeg, nydelige fager..
Avslutninger i juni har jeg snart doktorgrad i, tror jeg... ;o)
:)

Tovepia sa...

Synes du begynner å bli helt proff! Det er virkelig trivelig med hekling innimellom all strikking;) Ha en flott dag!

Jorun sa...

For et nydelig bilde av kveldshimmelen.
Ser ut som om det er dette bildet som har inspirert deg til fargevalget på garnet og...?

Heidi sa...

Bildet av den vakre kveldshimmelen ble nok tatt etter at den første grytekluten var ferdig.
Men i fjor sommer da jeg strikket kluter på hytta på Sørlandet, så jeg likheten mellom dette garnet og fargen på sommerkveldhimmelen.