lørdag 13. juni 2009

Koselig stitcherykurs

I dag har Mamma og jeg vært på koselig stitcherykurs hos Kathrines Quiltestue. Uka har vært utrolig travel, så da var det flott med noen inspirerende, avstressende og lærerike timer på kurs sammen med hyggelige damer!

Helle var instruktør, og det er første kurs med henne, men forhåpentligvis ikke det siste. Hun var først og fremst flink, og i tillegg tålmodig, morsom og en god pedagog. En topp kurslærer!

I starten fortalte Helle oss at vi ikke ville ha noe imponerende resultat å vise fram etter seks kurstimer. Og det stemte - her er det jeg rakk:

Jeg og to andre valgte "French Cottage Garden Pillows" fra Crabapple Hill, som det var en nydelig modell av hos Kathrines:

Da vi kom ut etter kurset skinte sola, så nå har sommeren kommet tilbake! Lørdagskvelden skal tilbringes på terrassen med deilige reker. Når vi trekker inn i stua, tipper jeg broderiet kommer fram...

9 kommentarer:

Tovepia sa...

Så spennende!Skal si du er allsidig;) Gleder meg til å se hele produktet ferdig. Du er flink! Ha en koslig kveld!

LeKaQuilt sa...

Så koseligt å kunne dele dette med mamman din :o) Det er ett flott mønster du har valgt, og nydelige stoffer. Har også vært på kurs med Helle, har samme opplevelse av henne som du. Kos deg videre med stichery'et ditt ;o)

2ne sa...

Ser ut som dere har hatt det fint på Katrines quiltestue i dag.

Quiltefia sa...

Hei!! Fint med besøk ja!! Regner med at du sitter med et nytt prosjekt i hendene! Stitchery er gøy!! fortsatt god helg!!Ak

Marit Johanne sa...

Det var et nydelig mønster. Må være fint å gå på kurs og lære seg det ordentlig. Jeg er bare selvlært så jeg gjør sikkert mye rart en instruktør ville riste på hodet av :) Koselig at du og moren din kan gjøre slike ting sammen.

Line Konstali sa...

Flott blogg! Imponerende. Velkommen til oss! http://kreativmamma.norwegianforum.net/

Grethe sa...

Så flotte arbeider. Jeg synes du har gjort en god jobb. Så koselig å gå på kurs sammen med mammaen sin da. Lykke til videre med håndarbeidet og fortsatt fin søndag :0)

Muffin sa...

Det ser ut som dere koste dere skikkelig, masse fint dere har laget også så det var nok et veldig vellykket kurs.

Ellen sa...

Så heldige dere er som bor så sentralt. Jeg bare MÅ prøve å få med meg et kurs hos Kathrine snart. Til høsten, kanskje. Det blir mye nå i vår med konfirmasjon, oslotur først på meg, så på mann og datter.....Men det hadde vært gøy. Jeg får følge med på bloggen. Vi har forresten snakket om å ta en tur til Kathrines Quiltestue når vi kommer til Oslo på fredagen før landstreffet.