søndag 11. desember 2011

11. luke: Hvite tovete hjerter

Om et par timer skal vi dra avgårde på familiebesøk, så da gjelder det å få lagt ut dagens luke i Julekalenderen. Det blir en fortsettelse av gårsdagens, med matchende hvite tovete hjerter pyntet med glansbildeengler.

Det går kjapt å lage med strikk, tov og klipp. Jeg foretrekker å strikke riller når jeg strikker "flak" som skal brukes til utklipping, synes det gir bedre toving. I tillegg liker jeg best å strikke med pt3 eller Vamsegarn på pinne 6, det gir et godt resultat for meg. Siden det krever litt mengde i maskinen for å få god toving, passer jeg på å putte et flak eller noen lapper sammen med noe annen i tilsvarende farge.

Jeg lager papirmal, hjerte får du ved å brette arket i to, så fester jeg malen med knappenåler og klipper rundt. Du kan velge å la de utklipte hjertene få en ekstra omgang i maskinen, men det er ikke nødvendig. Selvsagt kan du også sy en pyntesøm i ytterkant, men det pleier ikke jeg. Mine hjerter er klippet rett ut, og ferdig med det.

Hjertene passer fint til de hvite tovete kremmerhusene. Men selvsagt er det masse muligheter med å lage utklipte hjerter av strikk og tov i alle stiler og farger.

Heidi Grymyr Design
Ha en riktig koselig 3. søndag i advent :)

4 kommentarer:

Bea sa...

De er lekre, både hjertene og kremmerhusene! Enkel og fin design.
God advent fortsatt.
Beate

Mira sa...

Så fine! Mye fint ein kan lage av tova flak, fin ide!

Ha ein fin 3 advent søndag!

klem

Anonym sa...

Så nydelig hjerte.
God advent.

Connie sa...

Såååå stilig .O)
rakner det ikke da om du bare strikker og klipper?

Takk for hyggelige ord i bloggen min
Klem Connie