torsdag 2. desember 2010

Årets adventskalendere

Skulle egentlig vist fram adventskalenderene i går, 1. desember, men da var jeg opptatt med annen blogging. Tradisjonen tro, er det alltid innpakking og opphenging av pakker og småsjokolader natt til 1. desember.

Da alle småsjokoladene var kommet på plass på ringer og i lommer, tok jeg beslutningen av at ungene skulle få pakkene i kurver i steden for å dynge ned kalenderene. Så kan vi se litt av de koselige motivene, i steden for hvordan det har vært i fjor og alle andre år...

Da Karoline var bitteliten broderte jeg adventskalenderen hennes fra et Eva Rosenstand-motiv. Synes den er veldig nydelig, og det var et utrolig koselig broderiarbeid. Da Andreas ble født sydde moren min en kalender av et trykket motivstoff med masse smålommer. Senere sydde jeg på mange ringer til pakkene. Men nå i år skal ringene få hvile litt, og vi kan heller glede oss over de koselige motivene.

Nå skal jeg sette meg til med litt småpuslerier som skal bli til tips i Julekalenderen senere i dag.

3 kommentarer:

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei igjen!
Nydelige kalendere du har brodert! 3 lodd til meg da! Jeg har akkurat linket!

Klem Cahtrine :-)

Inge sa...

Fina kalendrar. Själv skulle jag inte ha tålamod med så många stygn att sy.

Anonym sa...

I saw the princess pannebånd with a friend of mine, her children her mother lives in Norway I was instantly in love and wants to make a pair or buy for my children. can you tell me how I should do and what size needles I should use very much. and so hope I am not being to muth thanks so muths
roos
rooswattjes@hotmail.com