mandag 6. desember 2010

6. luke: Vintage mobilvesker

Dagens luke i Julekalenderen er romantiske vintage mobilvesker. Jeg lagde mine første strikkete og tovete mobilvesker alt i 2004, og da var det ganske så nytt og ukjent. Visste du forresten at mobilbatteriet holder lenger i kulda med en slik varm veske?


MOBILVESKE

Legg opp 32 m med pt3 eller Vamsegarn eller 2 tråder pt2 på settpinne nr 6.
Strikk rundt i ca 15/18 cm. Del arbeidet i to, og strikk tilbake på vrangen så det blir en rille, strikk en omg rett og fell rett av fra vrangen. Dermed ruller ikke kanten seg.
Strikk lokk med de siste 16 m med rillestrikk i 18/20-20/22 riller.
Strikk evt en beltehempe av 10 m og med noen omg som du syr fast bak.

På den ene mobilvesken har jeg droppet lokk, da strikkes rillekant hele veien rundt.

Tov mobilvesken på 40 graders vanlig vask og full sentrifugering og ha i 1 ss flytende grønnsåpe. Pynt som du ønsker. Jeg har sydd fast fotoprint som jeg først strøk fast med applikasjonsvliselin. Sy fast en borrelås.

HEIDI GRYMYR DESIGN - Oppskriften er beregnet til eget bruk og gaver - ikke til salgsprodukter.

I fjor lagde jeg personlige mobilvesker til familien min med bilder av deres favoritter: Karoline fikk en hvit mobilveske med kosebilde av Myrtel og Smykke, Andreas og Svein svarte mobilvesker med bilder av Ole Gunnar Solskjær og U2-logo.

Lykke til!

6 kommentarer:

Marit Johanne sa...

En slik bør jeg nok lage, ser på mobilen når jeg har vært ute i kulda at skjermbildet blir helt svakt.

bentetove sa...

Å, det var en flott presang. Jeg må prøve å strikke en slik, tusen takk for oppskrift !!

Mayen sa...

Hei
Begynner å lure på om æ skal tørre å åpne bloggen din..hver dag e det noe æ vil lage, dagens luke va enda en av dem! Men har ikkje tid før jul,så æ får strikke masse i romjula/på nyåret: Du e dyktig! Klems Mayen

cille sa...

Så koslig og kjekkt at du tar deg tid til julekalender i år også. Mange flotte gaveforslag i kalenderen din. Ønsker deg en herlig adventstid!

Klem Cille

Seascape sa...

Så fin de ble. Her hvor jeg bor selger de ikke de to typene med garn som du anbefaler. Men kan jeg bruke fritidsgarn?

Inge sa...

Så fina mobilfodral. Måste prövas.