søndag 25. juli 2010

Teltliv!

I dag var det tilbake til teltlivet for oss. Da vi dro fra Støtvig Hotell var det opphold, men etterhvert kom regnet. Så det har mest blitt inneliv. For å holde varmen gjelder det å "lukke igjen" og ta på seg godt med ull. Det kom en anseelig mengde med regn, og heldigvis holder teltet seg tørt og tett. (Den lille episoden vi hadde med bøyde stenger og vannansamling fikk vi heldigvis ordnet opp i.)

Tenkte jeg skulle ta dere med "inn" så dere kan se hvordan teltlivet vårt er...

I år blir det tre uker her ute på Larkollen camping, i fjor ble det fem uker.

Teltet består av to soverom. Utrolig nok får to oppblåsbare madrasser akkurat plass - på centimeteren. En på 180 cm og en på 137 cm. Med dyner og puter sover vi godt! Et lite "garderobe"skap er mellom sovekabinene. Men vi har valgt å ha klærne våre i hylleseksjoner med skuffer, stoffkurver og hengt opp på kroker og på hengere. Alt holder seg dermed tørt og fint.

Oppbevaring er viktig. I oppholds"rommet" har vi i tillegg to åpne hyller. En til hobby- og papirsaker og en til toalettsaker. Karoline har til og med fin plass til smykkene sine. I tillegg har vi to bord, ett til pcen og et til å sitte ved. Stoler tar vi inn i teltet etter behov.

Ved siden av soverommene er det en kjøkkendel. Egentlig med egen inngang, men i år har vi valgt å ikke bruke den. Vi har i steden for hengt opp to stoffhyller fra IKEA foran den inngangen. Et bord og en hylle og litt forskjellig, så fungerer kjøkkenlivet. Selvsagt er det grytekluter og kluter som er laget spesielt til teltet... Vi pleier å dra for et forheng til kjøkkendelen.

Litt blomster er hyggelig å ha. Og levende lys på bord og utenfor om kvelden. Inne har vi også en stålampe som sørger for nødvendig lys.

Stort sett er det oss fire som koser oss, men det er trivelig med besøk også!

Til slutt en liten kuriositet. I fjor kom VG på besøk til oss for fotografering og intervju. I år havnet vi jammen i Moss Avis...

Teltlivet begynner å bli mer og mer vanlig, men de færreste har tilgang på et så gammelt og stort telt som oss. Kanskje er det noen som har et bortgjemt i loft eller kjeller? Da ville jeg forsøkt å gi det en renessanse hvis det fortsatt er helt og i orden.

Ellers må man ha litt selvironi for å feriere i et slikt fargerikt flower power-telt. Det vekker en smule oppsikt, så det er mange som kikker inn...

7 kommentarer:

Jorun sa...

Så koselig dere har det i teltet Heidi.
Da jeg var liten hadde vi et lignende telt, men med bare et "soverom", men det var til gjengjeld stort. Husker vi sov der alle sammen, både jeg mine foreldre og hunden vår, og trangt var det ikke.
Den gang husker jag at når det regnet gravde man grøfter rundt teltet for å vannet ikke skulle renne inn... Men jeg kan ikke tenke meg en får lov til å grave opp plenen nå.
Veldig hyggelig å få lov å se hvordan dere har det.

Lindas hobbyhjørne sa...

Utrolig koslig dere har det :)
Jeg har campingvogn på det andre året... Og her kan jeg så lære litt hvor koslig du har ordnet det. Veldig koslig blogg du har :)

Brit Strikkenerd sa...

Kjempe imponert hvor hjemmekoselig du har klart å gjort i teltverden din. Teltet er super sjarmende og skjønner godt at dere får masse oppmerksomhet rundt dette. Kos dere videre:)

Turid Holm Flaa sa...

Dette ser jo utrolig trivelig ut og godt ut. Tenker det er gode opplevelser for barna i familien. Ønsker deg en riktig god sommer videre.

Loppelill sa...

Så koselig dere har det :)

Smykkas sa...

Dere har jo innredet som i et riktig hus. Ikke farlig å campe når man har det slik som dere.

Du er tydeligvis blitt rene kjendisen. Må jo være kjempegøy å bli med i en slik reportasje.

Klem fra Astrid

Rigmor sa...

Da jeg så Moss Avis syntes jeg det var noe kjent med noen av dere,( har jo sett bilder i bloggen din) og jammen ser jeg her at det var tilfelle. Rart med den bloggverden, man kjenner igjen folk man tror man kjenner... håper dere hadde det fint på Larkollen, ser slik ut.Jeg bor noen km unna (mot moss)Titter stadig i bloggen din, du hekler så mye flott. Ha ei fin helg :)