lørdag 3. juli 2010

Mamelukkpar

For en god stund siden heklet jeg et hvitt og lysblått mamelukkpar. Og så viste det seg at det var fargeforskjell på hvitgarnet. Nå har det omsider blitt et nytt par, med garantert likt garn, selv om skyggevirkningen gjør at det kanskje ikke ser slik ut.

Jeg har valgt å ha dem uten ekstra pynt, så kan man heller smette inn et blondebånd, eller kanskje et annet bånd, etter egen smak. Eller feste noe annen pynt på dem. Mulighetene med et mamelukkpar er mange. Disse ble forresten hekletøyet jeg tok med til snelletreffet i Spangereid forrige helg. Jeg valgte å ikke dra med for mye garn, og måtte ha noe jeg ikke trengte oppskrift på. Så disse to har vært "vitne" til masse håndarbeidsprat og latter!

I dag har det ikke blitt noe hageliv. Det har vært litt grålig vær, så vi har fått til handling i steden for. Karoline er på Tusenfryd med venninner, og Andreas har fått seg nytt tv på rommet. Så nå får jeg håndarbeidsstolen min tilbake, i steden for at besøkende gutter okkuperer den når det spilles...

2 kommentarer:

Jorun sa...

Nydelige disse mamelukkene... Tenk, jeg har ennå ikke forsøkt meg på de jeg. Det finnes en oppskrift et eller annet sted vet jeg, men husker ikke hvor.
På Trådsnella er det kanskje...

hjertemynthe sa...

Disse var supersøte!! Skikkelig YNDIGE, tror ikke jeg hadde klart å bruke disse i frykt for å få Uvaskbare flekker på de.. Spennende å se alt du lager, du er kjempeflink! :)