tirsdag 27. juli 2010

Rosa og lime kjøkkensett

I går ble omsider gryteklutene i rosa og lime ferdige. Det har vært håndarbeidet ved siden av babystrikkingen, derfor har det blitt litt ineffektivt.

Gryteklutene er heklet i Tuva-garn fra Europris. Et nøste lys rosa og rosa holdt til to grytekluter og en klut. Av det limefargete garnet har jeg en del igjen.

Gryteklutene skal vel være runde, men egentlig er de sekskantete. Store og gode er de iallefall.

Jeg startet faktisk med å strikke den rosa kluten i rutemønster. Så kom gryteklutene til etterhvert.

Et sommerlig sett, og jeg må innrømme at jeg liker godt kombinasjonen rosa og lime.

Været har vært bra i dag, og ut på ettermiddagen tok vi en tur på stranda. Men der var det voldsomt med vind, som det nesten alltid er her på Larkollen.

Vi er litt skeptiske til langtidsvarselet. Fra torsdag skal det kanskje bli regn. Synd, siden vi skal avslutte ferien lørdag, og helst ville ha tatt ned et tørt telt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

kan jeg få opskrift

Heidi sa...

Det ligger oppskrift på runde grytekluter i et innlegg fra 26. juli 2009. Se der.

Heidi sa...

Oppskrift på kjøkkenklut i rutemønster finner du i et blogginnlegg fra 3. april 2009. Der er det også oppskrift på kjøkkenhåndkle.

Anonym sa...

TAK TAk

Anonym sa...

TAK TAk