fredag 16. juli 2010

Garnkjøp

I ferien har jeg tatt med en god del av bomullsgarn, og planen er å omdanne litt av garnlageret til grytekluter og kluter. Greit sommerhåndarbeid! Men i går var jeg innom Strikkedilla, for å se gjennom oppskrifter og kjøpt noe "nødvendig" garn.

Litt pinner er kjekt å ha, og det rosa bomullsgarnet er det ment at Karoline skal få til klutstrikking. Men det var babyoppskrifter jeg skulle kikke på, for et vennepar venter en liten gutt i slutten av september, og da er det best å få startet hvis jeg skal bli ferdig i tide.

Det ble tradisjonelt lyseblått babygarn, og jeg valgte et hentesett som jeg nok strikker i minste størrelse. Små lyseblå knapper til, så dette kunne likegodt vært strikket for 50 år siden...

Jeg får se om jeg får begynt på det senere i dag. Det blir nok innimellomstrikking over lengre tid. Ellers håper jeg å få begynt på litt trådfesting, montering og avslutning av halvferdige ting i løpet av dagen.

2 kommentarer:

Linda sa...

Dette settet er fint. Det har eg strikka til søskenbarnet mitt som fekk ein gut for to år sidan. Masse fint i det heftet.

Kort og Søm sa...

Det hentesettet så veldig fint ut!
God helg :O)