tirsdag 6. juli 2010

Hekleoppskrifter

På lørdag var jeg en kjempekjapp tur innom Bogerud Tekstil for å se etter heklehefter. Etter mitt første forsøk på heklebrikke, vil jeg gjerne forsøke meg på mer, og da trenger jeg de små og enkle. De er det ikke så mange av i heftene, så derfor kjøpte jeg en del, så plukker jeg kanskje en fra hvert hefte.

På Bogerud Tekstil var de greie og solgte hefter uten krav om garnkjøp, men jeg kjøpte likevel noe typisk heklegarn og tyyyyne heklenåler. Har holdt meg helt unna så tynne ting, for det er ikke min styrke, men får forsøke etterhvert.

Men vent ikke å se raske resultat, dette skal jeg ta i sakte og rolig tempo.

I dag fikk jeg også to konvolutter med oppskrifter fra to snellevenner. Cille har via bloggen sin delt gryteklutoppskrifter, og Hilde sendte meg oppskriften på den brikken jeg forsøkte meg på, i tillegg til en annen.

2 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Nå har du litt av hvert og kose deg med. Deilig!

Smykkas sa...

Nå har du nok arbeid for lange tider framover, men jeg har hekleoppskrifter i bøtter og spann. Hvis du kan minne meg på dette litt senere så skal jeg sende deg noen kopier.

Jeg heklket mye tidligere. Det gikk stort sett i runde brikker av ulik størrelse og hylleborder. Det er et koselig arbeid.

Klem fra Astrid