torsdag 29. juli 2010

Strømstad og Allsang

I går dro vi østover for å få en liten Sverigetur. Vi dro fra sol og varme, og underveis kom regnværet, og da tenkte vi at dette kanskje ikke var så smart. Men heldigvis kom finværet etter!

Første stopp over grensa var Godisfabrikken, og vi handlet over 2,5 kg løsvektgodt... Deretter bar det inn til Strømstad hvor Svein slet med å få parkert. I ventetiden fikk Karoline og jeg shoppet noen klær i en butikk jeg fant i fjor påske, Carinjo. Mye fint de har!

Vi hadde ikke så veldig mye tid i Strømstad, for vi dro litt sent og skulle rekke til Allsang på grensen. Men det ble litt tid på havna, og et godt wok-måltid. Og Strømstad kommer vi sikkert snart tilbake til.

Da vi kjørte opp mot Fredriksten festning, var det tydelig at mange alt hadde kommet før oss. Veldig velorganisert parkering, pga masse dugnadsfolk fra idrettslag og foreninger. Imponerende! En kjempelang kø havnet vi langt bak i, og vi hadde med stoler til alle fire.

Vi droppet å kjempe om å komme oss framover inne på festningsplassen, og satt heller foran på en av murene lengst bak. Så vi er nok neppe synlig på sendingen som kommer i kveld. Men koselig kveld, og vi var heldig å ha kveldssol.

I dag har det stort sett regnet. Vi har valgt å dra hjem til det forhåpentligvis har regnet fra seg. Da returnerer vi med tilhenger for å tømme og ta ned teltet lørdag. I dag har vi kost oss og slappet av, Svein har handlet for Mamma og vi har alle besøkt Pappa. Det er deilig å komme tilbake til godstolen med strikketøyet, og snart kommer Svein med hjemmelagd pizza. Da er det ikke så verst at campinglivet er over.