lørdag 16. mai 2009

17. mai-pynt på badet

Badet har også fått en liten touch av de norske flaggfargene til 17. mai! To gjestehåndkler har jeg laget. Tatt utgangspunkt i håndkler fra Princess, og heklet en remse med bestemorsruter nederst, og en maiblomst har fått plass øverst på håndkleet.


Et rødt håndkle til det ene badet, og et hvitt til det andre badet.




Når jeg først var i gang med å flaggfarge badet litt, måtte såklart såpedispenseren få et magebelte.


To bestemorsruter bindes sammen av en bred kant.


Disse håndkleene og magebeltet til såpedispenseren ble jeg veldig fornøyd med, så det skal jeg lage flere av i andre farger.




3 kommentarer:

Tovepia sa...

Sannelig er huset pyntet for den store dagen! kjempefint! Sitter og ser på GP, vi vinner!! Ha en god dag imorgen!

Quiltefia sa...

Morsomme ideer!! Heimen din blir fin til nationaldagen!! Ha en fin 17 mai!! Deilig å være hjemme igjen!!

Anita fra hjerterommet sa...

Hei igjen. Fant denne oppskriften på heklet rose.. men jeg skjønner ikke symbolene jeg.. forstår du hvordan denne skal hekles??

Oppskriften finner du her:

http://www.mypicot.com/download/flowol_pdf/5010.pdf