søndag 5. juli 2009

Telthelg i sol, regn og torden

Vi dro ut til Larkollen og teltet vårt på lørdagen, og etter oss kom Aina og Steinar. Det er Aina, søsteren min, som har tatt vare på teltet siden 80-tallet, så selvsagt må hun også oppleve teltlivet!
Sola skinte og etterhvert dro vi til Paradisbukta hvor jeg satte meg til med hekletøyet mens resten løp ut i vannet til bading og vannlek. En urovekkende mørk sky nærmet seg, og det blåste opp, men heldigvis slapp vi unna regnet. Men vi valgte å dra fra stranda siden varmen ble erstattet med litt småhutrende vær.
Tilbake på campingen ble det minigolf for alle seks, og vi valgte å spille parvis. Det ble uavgjort mellom barn og foreldre, men siden Andreas ble snytt for en "hole-in-one" da han tjuvstartet, endte det opp med at han og Karoline gikk seirende ut.
På kvelden grillet vi, og hele tiden holdt været seg stabilt. Vi koste til over midnatt før Aina og Steinar dro hjemover, og vi krøp til køys. Denne gangen hadde vi tre dyner og en sovepose og varmere klær til kvelds og til soveklær.
En av tingene vi har vært litt spent på med vårt 37 år gamle telt er hvor vannsikkert det er, for regnet kommer før eller siden. Og det kom i natt, og teltet klarte testen! Tordenen buldret, og da var vi igrunnen glad for at vi lå nedenfor hytter og med trær bak oss, i steden for ute på en slette.

I dag lå vi lenge etter uværet, og i morges reiste mange av campingvognene og bobilene som vi hadde selskap av i går kveld. Vi har holdt oss mye i teltet i dag, med pc, kortspill og yatzy. Jeg har heklet, og nå er det kakao, jordbær, boller og godteri. Det minner meg litt om regnværsdagene vi har hatt opp gjennom årene på hytta, hvor kortstokk og yatzyblokk kommer fram. Ut på kveldinga reiser vi hjem, og fortsatt lar vi teltet stå. Så får vi se hvordan været blir utover i uka!