onsdag 9. juni 2010

Hemmelig venn-gave

I dag har det vært regn og ganske lummert, og nå har jeg fått opp bordvifta. Karoline dro av gårde til skogs med klassen på sykkel- og telttur, og dessverre var de ikke så heldig med været. I stad ringte hun innefra teltet mens det regnet ute, og heldigvis var det tett. Vi måtte kjøpe et nytt og ganske lite for at det egnet seg til sykkeltur, og hun og tre venninner koser seg forhåpentligvis i teltleiren i kveld og i natt.

I dag kom det hentelapp til Hemmelig venn-gaven for juni, og den kom helt fra Tyskland. To materialpakker pluss te, badekrystaller og sjokolade. Fire nøster og mønster til en sommertopp, og utstyr til å lage tovet smykke. Så får jeg se om garnet blir brukt til topp eller annet, men jeg må iallefall undersøke den tyske oppskriften.

De siste dagene har vært travle og jeg har liksom ikke kommet helt i gjenge enda. Mistet flere netter med søvn, og i natt slet jeg med gallesteinssmerteanfall. Ergelig! Og det tar litt av gleden ved å spise, når jeg engster meg for om det "vipper over" til et anfall. Så i kveld skal jeg legge meg tidlig, og håper å få sove til natta. Har litt migrene i emning også. Jaja, dette ble mye klaging!

Jeg har fått strikket litt innimellom de siste dagene, og har snart noe å vise fram. Men det har gått litt tregt, sånn er det enkelte dager.

1 kommentar:

EllenSand sa...

Håper du blir bedre snart. Min søster har hatt gallestein, så jeg skjønner du har det vondt og vanskelig.
Det ligger en liten hilsen til deg i bloggen min :)