mandag 31. mai 2010

Alongstart og fargeforskjell

I dag er det virkelig flott vær! Deilig! Har sittet en del i ettermiddag, og det er jeg glad for. I helga var været skiftende, og jeg kom meg aldri ut når været var passe varmt. Så nå får jeg benytte mulighetene.

Har sittet og strikket 10 omg på en klut. Det er en liten mysteriealong i Kluten-gruppa på Norge123, så jeg aner ikke hvordan den blir. Neste omg kommer i morgen, så da øker den i størrelse. Har valgt en vakker turkisgrønn farge, og er spent på om den "matcher" mønsteret.

Farger er ikke alltid lett... Og hvitt er ikke hvitt... Det vet jeg selvsagt, men i dag fikk jeg meg en overraskelse.

Var ferdig med to mamelukker i hvitt og lys blått, og tok dem med ut i sola og skulle fotografere dem. Da jeg så gjennom linsa forsto jeg ingenting. Hva var dette? Og tok bort fotoapparatet og så det samme. Den ene kritthvit, bortsett fra de siste omgangene nederst. De hadde samme farge som den andre. Nesten hvit, men ikke helt. For meg har den sett hvit ut både da jeg kjøpte den og da jeg heklet med den, så jeg har ikke bekymret meg over innfargingen. Har ikke sjekket med butikken, men har et nøste liggende som ligner veldig. Så aner ikke om det er en rar innfarging av hvitfargen eller en liten fargeforskjell, et slags offwhite eget fargenøste.

Ergelig er det i alle fall! Så mamelukkene ble ikke pakket inn som var planen. Jeg har ikke tid og overskudd til å ta nok en handletur for å kjøpe nye nøster. Var glad jeg var blitt ferdig med dem, og nå framover er det travelt, og lite ledig tid og mulighet for handling. Det hadde jeg liksom gjort unna...

Nå skal jeg ut i sola igjen. Skal avgårde på et møte i kveld, og da får jeg utnytte solstrålene mens jeg kan. Får bare smøre meg med noe solkrem, har sittet ubeskyttet lenge nok.

3 kommentarer:

Smykkas sa...

Du har virkelig min medfølelse i den saken der. Dessuten går jeg ut fra at disse skulle sendes til Bergen.

Det med farger har lurt meg flere ganger. Mener selv jeg har godt arbeidslys, men har funnet ut at perler må plukkes fram i dagslys.

Ta den tiden du trenger med gryteklutene. Det er ikke noe som brenner.

Klem

Linda sa...

Lekker turkis farge! Gleder meg til å se ferdig resultat:-)

Kjedelig med fargeforskjeller og spesielt når man ikke oppdager det før arbeidet er ferdig! Tror du må ta de med til butikken for å høre hva de sier...

Tonemor sa...

Huff så kjedelig med de fargeforskjellene.
Spent å se neste omgang på den turkise kluten.
Ønsker deg en fin dag.
Klem Tone