fredag 10. april 2009

Gammeldags koldtbord med kabaret og waldorfsalat

Jeg har ofte bursdag i påsken, og da har vi gjerne koldtbord. Det er enkelte ting vi bare må ha i familien vår - som kabaret!


Kabareten vi bruker har fulgt oss gjennom bursdagsfeiringer i alle år, og er enkel: Hardkokt egg, fløtepudding, reker og selskapserter fylles i en form sammen med aspic.


I dag har jeg også laget waldorfsalat som er deilig til røkt skinke. Det er vel også en ganske gammeldags salat, men like god!

150 g majones blandes med 1 1/2 dl kremfløte som stivpiskes. Smak til med 2-3 ss sitronsaft, salt og hvit pepper. Kutt opp 5-6 stilker stangselleri, 4-5 syrlige epler, drøyt 20 grønne druer og 20 valnøttkjerner.

Nå skal vi kose oss!

3 kommentarer:

Tovepia sa...

Det så nydelig ut. Er veldig glad i aspic, jeg også, som vi kaller den. Og Waldorfsalat er jo bare kjempegod. hadde jeg vært i nærheten, hadde du fått bursdagsbesøk;)

Anita fra hjerterommet sa...

Gratulere med dagen!!

Waldorfsalat er jeg veldig glad i også. Så fin den kuren med perlemor blomster er, jeg hadde perlemor blomster i brudebuketten min da jeg giftet meg.. sammens men erteblomster..

Lima sa...

Gratulerer med dagen på etterskudd da Heidi!!
Maten så helt nydelig ut, og håper dere har kosa dere masse i påska.

Vi har kommet hjen fra hytta, herlig påske har det vært!
Men nå kommer hverdagen dessverre.
Ha en fin uke da,kos fra Linda