tirsdag 14. april 2009

Høne på en tirsdag

Så er påska over, og hverdagen er her igjen! Med skolestart, lekser, aktivitetsuke og vårforkjølelse.

Påska er ikke helt over for meg på håndarbeidsfronten. Litt fullføres av det jeg ikke rakk, og i går kveld ble en stripete høne klar.

Da jeg leste oppskriften, forsto jeg ikke stort av forklaringen på hvordan ben og kam skulle hekles. Så jeg la det bare vekk, og der lå påskestrikkeriene godt noen uker ... På bursdagen min tok Aina heklenåla fatt, og da løste mysteriet seg. Og det var jo i grunnen ganske enkelt, så innimellom gjør jeg dem klar en etter en. Høna skal få henge oppe og se og kjenne vårsola en stund, før hun ryddes bort til neste påske.

3 kommentarer:

Trulte sa...

Artig høne, den blir koselig å ta fem neste år.

Jorun sa...

Skikkelig koselig høne du har laget da!

Kreative Karoline sa...

Kul høne! :D