mandag 6. april 2009

Skitur med hestehov

Vi hadde en skitur inn til Tryvannsstua i dag. Det var selvsagt klisterføre, men heldigvis var det greit å gå. En god del var ute på tur, og det gikk raskt ned bakkene til vannet.


10 varmegrader går ikke jeg over noe vann, så vi tok skiene av og spaserte på veien rundt. Der fant Andreas hestehov i grøftekanten, så da ble årets første hestehovbukett sikret.

Vi spiste grillpølser og Kvikk Lunsj utenfor Tryvannsstua i solskinnet, før vi startet på hjemveien. Det var slitsomt, og ikke minst varmt opp alle bakkene tilbake. Andreas løp opp bakkene, og kjørte den ned noen ganger mens han ventet på oss.

Jeg synes vel kanskje ikke skitur i påsken er det helt store, men skal innrømme at det var flott i skogen med snøen som fortsatt lå. Klisterføre er ikke det verste å gå på, og det er sjarmerende å sitte i sola inne ved skistua. Så da har vi jammen fått en skitur i påska, tipper det blir vinterens siste.

1 kommentar:

Tovepia sa...

Mange år siden min skitur, og dette så herlig ut. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kommer meg ut på ski, men fritida tilbringes ved sjøen og...nei ingen unnskyldninger;)