tirsdag 11. oktober 2011

Hverdag

Hverdagen er i gang igjen, med jobbing foran pcen og aktiviteter om ettermiddagene. I kveld har vi hatt klubbkveld, med nærmere 40 unger. I morgen er det kurs ifm jobben, så da går den kvelden, og torsdag er det dans. Jo, dagene og kveldene går i ett, som det ofte gjør når hverdagslivet tar til igjen.

I ledige stunder og om kveldene krøller jeg meg opp i godstolen med et strikketøy. Siden jula nærmer seg strikker jeg pulsvanter. Det er alltid kjekt å ha noen liggende, til gevinster i utlodninger eller salgsting til julemessa lokalt som jeg pleier å levere ting til. Det gir ingen penger til meg, så det blir bare småting, men alt tar jo tid å lage.

I går ble Familien Juleideer kjøpt inn. Har bladd gjennom et par ganger, og et koselig blad. Som julebladene bruker være. Noe nytt, og noe jeg har sett før. Skulle selvsagt aller helst ønsket at alt var nylaget i slike blader, men oppskrifter resirkuleres fra fjoråret eller andre utgitte oppskrifter. Likte godt nissefamilien, selv om jeg neppe tror det blir tid til det. Men får vel satse på å få til noe julete i tida som kommer, for hvert år synes jeg at alt for lite ble laget.

2 kommentarer:

Anne N. sa...

Så spennende, Heidi :O)
jeg må nok rett og slett kjøpe etpar julehandarbeidsblader jeg også, de er så koselige!
Pulsvanter er alltid kjekt å ha!
Klem, Anne:)

Brit Strikkenerd sa...

Jeg hadde min store julebladlesing i går- alle har kommet i hus og jeg nikoser meg og kommer veldig i juleforberedelsemodus når det gjelder håndarbeid og andre hobbyer:)