mandag 14. september 2009

Valgvake!

Valgkamp - valgdag - valgvake - valgnatt! Valgseier? Ja, dette blir en spennende kveld og natt, og man kan jo alltids gjøre den litt koselig.

På skolene har flagget vært heist i dag til ære for valgdagen, og ungene har hatt en bonusfridag. De siste ukenes valgtester på nettet har øket ungenes politiske interesse, og nå er de også litt spente på resultatet.

Enn så lenge er Andreas opptatt med fotballtrening, Karoline øver til matteprøve i morgen og skal senere på volleyballtrening. Svein er kombinert trener og sjåfør, mens jeg har heklet kanter på luer og pulsvarmere som jeg har laget den siste tiden. Litt over kl 21 når aktivitetene er over og den første valgdagsmålingen kommer, "spretter" vi kaka. Om det går mot seier eller tap - kake er alltid godt...

Jeg har funnet fram blåhvitt raggsokkegarn og skal strikke sokker til faren min som har bursdag senere i uka. Det er et passende strikketøy på en hjemlig valgvake. Godt valg og ha en spennende kveld og natt!

5 kommentarer:

Birgitta sa...

Hoppas valet går som ni vill ha det. En del blir nöjda och andra inte.
Kram Birgitta

Turid Holm Flaa sa...

Så flott å gjør litt stas på valgdagen med kake!

Tovepia sa...

Kaka så nydelig ut og garnet er godt å strikke av;)
Ønsker deg et godt valg og ei fortsatt trivelig uke;)
Klem fra meg;)

Jorun sa...

Jeg følger ikke med på politikken i Norge jeg... Det blir liksom så langt unna nå...
Her er jeg nok bedre informert, men det blir vel slik. Det er jo der en bor en følger med på ting.

Kaka ser kjempegod ut, og fin farge på garnet ditt!

Marit sa...

Så fint garn du strikker sokker av.
Dette garnet er så godt å strikke av.
Kaken så god ut.
Håper dere hadde en trivelig kveld.
Ønsker dere en fin høsthelg.