mandag 28. september 2009

Oppskriftshefter

Jeg har akkurat kommet hjem fra et lite snelletreff på Sandvika Storsenter. I helga fikk jeg napp på kjøp av mange oppskriftshefter som ble lagt ut for salg, og siden selgeren skulle ta turen over fjellet, avtalte vi og møtes så jeg hentet heftene direkte fra henne.

Så ble det et lite snelletreff samtidig, og med meg hjem har jeg 30 hefter med strikking og hekling for barn og voksne. Mange av dem er av typen nostalgioppskrifter med gamle vm-gensere, litt 80-tallsstil, og modeller laget i "pur glede" over pelsgarnets fortreffeligheter.

Nå skal jeg krype opp i godstolen med en tekopp og bla gjennom alle heftene!

5 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej! Jag förstår inte hur du hinner sticka och virka så mycket snyggt. Och vad roligt att du fått tag i så många mönsterhäften.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Marit Johanne sa...

Så artig! Du får nok inspirasjon og nye ideer. Koselig høstaktivitet med tekopp og nye hefter/blader, og kanskje et lys på bordet :)

Grethe sa...

Så mange fine oppskrifter du har fått tak i. Lykke til med strikking og hekling. Ønkser deg en fin dag :0)

Quiltefia sa...

Det er nok en liten skatt du har fått kloa i!? Blir spennende å se hva du kan vise oss av "retro" ting etterhvert?? AnneK:-)

Jorun sa...

Heldige deg...