onsdag 30. september 2009

Labbetuss

Høsten er gjerne sokkestrikketid, og da hender det at sokkegarn skal kjøpes inn. I går kjøpte jeg fem forskjellige nøster med Labbetuss sokkegarn på Europris, og er i gang med første sokkeparet.

Jeg ble klar over garnet via Trådsnella, hvor mange entusiastisk skrev om det rimelige og fine sokkegarnet. For dette er 100 grams nøster til 15 kr, og det er rimelig. Det ble også fortalt at kvaliteten tilsvarer Viking Sportsragg, og det har jeg god erfaring med.

Sist jeg var på Europris kjøpte jeg med meg Ida sokkegarn, og jeg gikk forbi Labbetuss-garnet. Rett og slett fordi jeg ikke var klar over at det siste var i 100 grams nøster.

Begge garnvariantene har noen fine farger, og det er alltid spennende å se hvordan mønsteret blir når sokkene strikkes.

3 kommentarer:

Jorun sa...

Så fint garn du har kjøpt!

Anonym sa...

Takk for tipset!
Og FOR en fin blogg du har:-)
Ha en fin kveld, klem Hege:-)

Monicas sa...

dette garnet har gått mæ hus forbi...spent å se hvordan de blir..så jeg følger spent med....