søndag 28. mars 2010

Påskeløperen min

En gang på 90-tallet da vi var på ferie i Danmark kjøpte jeg en broderipakke til en påskeløper hos Eva Rosenstand på Strøget i København.

Det var et koselig broderiarbeide, og motivet minnet meg om påskeløperen hjemmefra. Den hadde også små lam, og det synes jeg passer til påske. Og selvsagt er det også dekorerte påskeegg, små kyllinger, krokus og påskeliljer i løperen.

Motivene er veldig koselige, og hele veien rundt er kyllingene og påskelammene i ivrig lek og selskap.

Krokus vokser opp fra de dekorerte påskeeggene.

Denne løperen får stort sett alltid ligge på stuebordet påskeuka gjennom, ofte i selskap av påskeegg, kyllinger og andre småsaker.

I dag er det palmesøndag, så da starter påsken på ordentlig etter litt tjuvstart på fredag og lørdag. Nå sitter Karoline med påskepuslerier, mens Andreas teller ned til Vålerengakamp i kveld.

Tusen takk for alle koselige påskehilsener her i bloggen. Benytter anledningen til å ønske dere alle en koselig påske med masse avslapning og kos, forhåpentligvis litt godvær og ikke minst mye kreativt håndarbeidstid! Selv skal jeg fortsatt nyte hjemmepåsken i Oslo.

5 kommentarer:

Smykkas sa...

Nydelig påskeløper du har, og kan tenke meg at den gjør seg godt på bordet.

Dessuten har du masse artig påskepynt i tillegg.

Her blir det også hjemmepåske, og det skal absolutt bli en del kreative sysler.

Hilsen Astrid

Jane sa...

Åhh hvor er den fin!

Barbros lille atelier sa...

For en koselig løper! Skulle gjerne hatt en slik selv.

Kos dere hjemme i påsken!

Klem

Ruths datter sa...

Så flott løper da. Du hadde sikkert masse telling på den.Søt var den og Heidi jeg ønsker deg en super påske.
Klem

Rigmor sa...

Hmm, ja, Eva Rosenstand har utrolig my vakre broderier/motiver, de er helt unike :) kjempesøt løper du har her Heidi, mye arbeid :)