fredag 12. mars 2010

Feste tråder

Å strikke og hekle er gøy, men de færreste er spesielt glad i å feste tråder. Med et restegarn-lappeteppe blir det mye trådender, og mye å feste. Derfor er jeg glad for et tips jeg fikk i går, som jeg har brukt i dag. Nemlig muligheten for å strikke trådendene inn... Har du forsøkt det?

Jeg holder trådenden foran tråden jeg strikker med, og tar pinnen annenhver gang under og over tråden. Dermed blir den festet. Riktig genialt, og godt det er smarte måter å bli "kvitt" trådendene på, akkurat som når vi hekler.

Dominoteknikk er forresten vist i siste utgave av "Familien" hvor flere tips omtales. Der fortelles det også at "patchworkstrikk" er et annet navn på dominostrikk.

I dag har jeg forresten også begynt å bruke tovbart garn i teppet. Jeg kommer til å vaske det for hånd, så da regner jeg med at det går bra. Ellers mener Karoline og Andreas at dette må bli et katteteppe for Myrtel og Smykke, så får jeg se hvem som får bruke det en gang i tiden.

Vi har kost oss i kveld med taco som vi ofte gjør om fredagskveldene, og vi ser alle fram til en ny helg.

1 kommentar:

Smykkas sa...

Den med å feste tråder på den måten var nytt for meg, men en utrolig smart løsning.

Flotte farger du jobber med.

Ha en kjempefin lørdag.