lørdag 20. november 2010

Julemesse

Så er årets julemesse over! Det var travelt i går, og Svein og jeg bakte serinakaker og kokosmakroner ut over natta som skulle til messa. Vi er flinke til å gjøre ting i siste liten, men så er vi opptatte også.

Riktignok måtte jeg droppe noen prosjekt, men erfaringsmessig er det ikke alt som selger like lett. Jeg hadde med meg en del tovete barnevotter, og det selger alltid, år etter år. Både Månetoppenvotter og hjertevotter.


Pulsvanter går litt opp og ned salgsmessig, og best er det i alpakka og i diskrete farger. To små hvite tovete engler fikk jeg i maskinen i går. Egentlig skulle de utstyres med glorie og henge, men så synes jeg de var så søte helt enkle stående. Nå må jeg forsøke å lage noen til meg selv, og teste ut forskjellige garntyper. De jeg hadde med i dag var i hvit Safir.
Vinflaskeveskene skulle egentlig pyntes, men det rakk jeg aldri... Svein fikk kjøpt noen fine lemonadeflasker, så de var salgbare på en menighetsmesse.

Andreas hadde det travelt med å løpe rundt med "årer". Selge, levere ut gevinster og samle inn. I år ble det ikke så mye vakt i lykkehjulet, men gevinster hadde vi med.

Riktig koselig er det med julemesse hvor lokalmiljøet kan treffes. Et år til neste gang, og jeg håper jeg kommer tidligere i gang med "produksjonen". Det tenker jeg hvert år, og neste år klarer jeg det kanskje...

Nå skal vi slappe av resten av kvelden. Karoline er på ungdomslederhelg med menigheten og ringte i stad og koste seg veldig. De er langt inne i skogen, og hadde akkurat baset i snøen. For nå er det virkelig vinter!

3 kommentarer:

Britaiskogen sa...

Alltid koslig med julemesse, og det ser ut som hjemmelagde varme plagg aldri går av moten. Du er flittig, du. Jeg har et dårlig levere-til-julemesse-år, men regner med å komme sterkt tilbake.

Marit Johanne sa...

Så koselig julemesse! Du hadde jo fått ferdig en del fine ting! Den sosiale delen er jo også viktig på en julemesse. Flott med Andreas som jobbet med lodder også. Nå må dere kose dere og slappe av resten av kvelden :)

Tonje sa...

Nå ble jeg glad som fant blogen din for her var det utrolig mye fint! Jeg la meg til som følger, så kan jeg titte innom oftere!