fredag 26. november 2010

Calorimetrystrikk

Jeg sitter med calorimetry på pinnene som skal brukes til gevinster til en fest på søndag. En god del engler ligger klar til å få fyll i hodene før de kan havne i maskinen. Det har ikke blitt så mye kreativt strikketøy den siste tiden, men småtteri som gjøres mens jeg likevel sitter foran tven.

Hadde en del som skal handles til dansefesten, og var på en runde tidligere i dag. Bla innom Kid Interiør. Det er pussig å se hvordan det meste kan kjøpes som ser håndlaget ut. Og håndlaget er det vel også, bare gjort i andre land, og kanskje med mindre fingre enn mine. Broderte duker, løpere, fine sydde figurer av alle slag til jul. Ja, man kan spørre seg om det er "vits" i å lage ting selv. Det lønner seg vel neppe tids- og prismessig, men så har vi selve håndarbeidsgleden ved det som er verdt en god del.

Det er virkelig ekstremt utrivelig kaldt ute, så jeg misunner ikke de som skal stå på utendørs julemarkeder framover. Jeg gjorde det i flere år selv, og har frosset masse, men da var været noe helt annet. Sender derfor noen tanker til de som skal gjøre det, og håper de kler veldig godt på seg, og har isolasjon å stå på.

2 kommentarer:

Smykkas sa...

Jeg synes alltid du får mye unna. Slik ser det fortsatt ut til å være.

Det er ofte litt kjekkere med ting man har laget selv, men særlig lønnsomt er det nok ikke. De er ihvertfall min erfaring.

Blir du med på min Give Away?

Klem

Heidi sa...

En liten adventhislen til deg og dine Heidi, kos dere masse
Klem fra Heidi (ludo67)