tirsdag 5. januar 2010

TV-strikketøy

Kald dag, og kaldere skal det bli! Må innrømme at jeg gruer til gradestokken kryper ned mot 20, som det er ventet å gjøre til torsdagen. Ikke så fristende å tenke på at ungene er ute i sånn kulde i skoletiden.

Snart drar vi avgårde til årets første klubbkveld. Det er juletrefest parallelt, men flesteparten av våre medlemmer foretrekker nok klubb framfor juletrefesten.

Når vi kommer hjem blir det sikkert litt tv-strikking. Til jul fikk jeg tre nøster kashmirsilke-garn kjøpt på Veveriet på Folkemuseet. 25 gram skal holde til et sjal, så dette er ekstremt tynt garn. Dette blir innimellom-strikking, og ikke noe som haster.

8 kommentarer:

Margrethe sa...

Så koselig blogg du har, deg vil jeg gjerne følge :)

Jeg gleder meg til å se sjalene ferdig!

Therese sa...

Det garnet så kjempefint ut! Gleder meg til å se resultatet, ja :-)Lykke til - og kos deg!

<3

Ruths datter sa...

Nydelig garn ser det ut for.Sikkert godt og varmt også.Du viser oss vel hva det ble av det til slutt.
Klem

Barbros lille atelier sa...

For et nydelig garn du har fått tak i! Herlig kvalitet! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

Klem

Barbros lille atelier sa...

Hei igjen!
Så ikke kommentaren på det forrige innlegget før nå. Synes det er så kjekt å høre om andre som har gjort samme valg som meg, og som er fornøyd med det. Synes det er så vidunderlig deilig å slippe stresset i forbindelse med bringing og henting av barn. Deilig å kunne ha god tid. Og så tenker jeg at det må være en trygghet for barna når de begynner på skolen å ha en mamma hjemme. Husker jeg var veldig misunnelig på mine venninner som hadde hjemmeværende mødre. Bøyer meg virkelig i støvet for deg som har vært hjemme i så mange år. Synes det er et flott valg!

Klem

Birgitta sa...

Vilket härligt garn du har här. Det är säkert jätteskönt att sticka med. Det kommer att bli en härlig sjal som värmer gott.
Ha det gott.
Kramis Birgitta

Birgitta sa...

Vilket härligt garn du har här. Det är säkert jätteskönt att sticka med. Det kommer att bli en härlig sjal som värmer gott.
Ha det gott.
Kramis Birgitta

2ne sa...

Lykke til med strikkingen. Ønsker deg et riktig godt nytt år.