tirsdag 12. januar 2010

Sort skjerf i kashmirsilke

Så er omsider sjalet, eller kanskje skjerfet, ferdig. Det har vært siste dagers tv-strikketøy, og garnet er supertynt nesten som sytråd.

Tre nøster på 25 gram ble kjøpt på Veveriet på Norsk Folkemuseum. Superior-garnet fra Italia består av 70% kashmir og 30% silke.

Med garnet fulgte en oppskrift som var ganske så enkel:

Legg opp 5 m og strikk 2 omg før du øker i hver pinne slik: Strikk 2 m, 1 kast og strikk pinnen ut.

En grei framgangsmåte som jeg sikkert kommer til å benytte meg av flere ganger.

Sjalet, eller skjerfet, ble ikke så stort og er fnugglett. Men virker varmt og lunt. Karoline og jeg kommer nok til å dele det mellom oss.

Det har vært et par dager uten blogging. Søndag var en super daffedag, hvor resten av julepynten forsvant ut. I tillegg hjalp vi til med det samme hos foreldrene mine. I går gikk det en del timer med til å forandre en annen blogg jeg administrerer til 3-spalter. Dermed forsvant det mye som måtte legges inn på nytt. I tillegg var vi vitner til den skremmende brannen på Nordstrand, hvor vi hadde utsikt til hvordan utrykningskjøretøyene slet med å komme fram for å slukke. Skikkelig guffent med brann, og her brant fire boliger ned pga forsinkelsene.

11 kommentarer:

Ruths datter sa...

det var jo et greit skjerf.Sikkert varmt.
God kveld til deg

Kort og Søm sa...

Det skjerfet så deilig ut!
Ha en fin kveld,
klem Fredrikke :o)

Barbros lille atelier sa...

Kjempefint sjal du har strikket i nydelig kvalitet! Sikkert fantastisk å ha på:-)

Klem

Frida sa...

Så fint skjerf!
Du er virkelig god til å strikke du Heidi:)
Må få gjort det jeg også snart....
Har ikke gjort det på en laaang stund og har noe som er ugjort nede på rommet så kansje jeg kan begynne i dag? JA! Takk for innlegget og at du blogger:)
Hilsen Frida

Marit Johanne sa...

Kashmirsilke høres veldig deilig ut! Jeg har notert deg på jubileumslotteriet mitt med 3 lodd, hyggelig at du ville være med.
Ha en fin dag!

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Ja, kashmirsilke, det må være en nydelig kvalitet! Har notert meg mønsteret (veldig enkelt da, passer supert foran tv'n!), og skal huske på det garnet neste gang jeg er på Folkemuseet!

Klem Cathrine :-)

Elin H. sa...

Ser ut som et varmt og deilig sjal :) Jeg digger svart. Og den garntypen er utrolig god å ha mot huden.

Godt nytt år til deg! :)

Sylke Feldhusen sa...

Det ser deilig ut! Og så kjekt det er med slike enkle oppskrifter :)

Seascape sa...

Hei!
Det ligger noe til deg på bloggen min.

Loppelill sa...

Det var et nydelig sjal!

Kjersti sa...

Hvorfor kjøper du ikke bare ett skjerf i kashmir? Tar jo mye mindre tid :p

http://www.skjerfdeg.no/p-54-d.html