mandag 30. november 2009

Adventskalender-kvelden!

I kveld skal 48 pakker pakkes inn, og festes på adventskalenderene til Karoline og Andreas. I tillegg skal 48 små sjokolader også festes på ringene, så det blir nok en sen natt...

Karolines adventskalender har jeg brodert da hun var bitteliten, antakeligvis i 1995. Det er Eva Rosenstand med mange koselige motiv, og pakkene detter ut av nissens sekk, nedover trappa, og ender til slutt under juletreet. Synes det er et nydelig motiv, og det var koselig å brodere den. Eneste aberet med kalenderen er at det blir ganske dekket til med pakker, men etter som pakkene blir fjernet kan vi se mer og mer, og selvsagt etter at adventstiden er over når den fortsatt henger oppe.

Andreas sin adventskalender har jeg ikke laget selv, men han mente at jeg måtte vise den også fram. Moren min har sydd den, og den har et påtrykket motiv som det er quiltet rundt. Pakker og sjokolader får plass i smålommer med tall. Men mange pakker er for store, derfor har jeg sydd fast en god del ringer rundt omkring. Så henges pakkene opp på dem, og på selve pakken klistrer eller henges datoen på. Dermed må Andreas lete to ganger pr dag, en gang etter pakke om morgenen, og en gang etter sjokoladen på kvelden.

Ingen kommentarer: