søndag 15. november 2009

Calorimetry = Hestehalepannebånd

Det er søndagskveld, og det har småregnet i løpet av dagen. Nysnøen fra fredag ble slaps lørdag, og i dag er det ingen rester tilbake. Jeg har strikket en del på et par nye pulsvanter, som jeg bruker laaang tid på. Men i dag skal jeg i steden vise fram et par calorimetryer til små og store jenter.

Calorimetry er et velkjent begrep for mange, og litt "gresk" for andre. Men calorimetry er det samme som hestehalepannebånd. Bredt foran og smalt bak, så hestehalen får god plass. Oppskriften finner du her. Disse to er litt mindre enn originalen. Litt færre masker, så blir den mer passe til de minste jentene. En calorimetry krever ikke så mye garn, det går mindre enn et nøste, så dette er også perfekt strikketøy for garnslanking.

Nå skal vi kose oss med nybakt brownies som Karoline og Andreas har bakt. God søndagskveld!

2 kommentarer:

Randi sa...

Flott pannebånd!
Er absolutt noe jeg må prøve meg på.
Har ei datter som ofte har håret i hestehale så dette pannebåndet blir perfekt!
Ha en trivelig kveld:)

Frida sa...

Så fine de er!
Du er veldig flink!
Lurer kanskje på om jeg skal prøve det en dag:)
Hilsen Frida:)