lørdag 14. november 2009

Munter gave i posten

I dag småregner det, så all den idylliske nysnøen forsvinner og erstattes av slaps. Litt synd, men lyktene tennes i mørket igjen, så får vi likevel litt stemning.

I postkassa i dag fant jeg en munter gave fra en snellevenn. Jeg har fått den pga hemmelig venn-arbeidet jeg gjør, og det var kjempekoselig å få en slik hilsen!

En hobbypakke fra Panduro hvor små fluesopp kan toves og nålefiltes. Veldig artig! Fluesopp var en viktig del av barndommens julepynt, men er ikke så vanlig lenger. Så nå kan jeg lage noen selv.

Men mest munter var den vesle julenissen. Virkelig en flott liten fyr som kan brukes som en liten gave, til pynt på en pakke, eller selvsagt som julepynt. Det ser ut som det er to små strimler med staver som blir til korketrekkere, og så limes som ben og armer. I endene kuler til hender, og små tresko på bena. Limt fast til en trekule som har fått en strømpelue limt fast. Tror jeg skal lage noen slike, eller kanskje Karoline kan lage noen selv, til jul. Fine som smågaver til ungenes venner, kanskje sammen med litt julegodterier.

Hos meg har julenissen fått plass på flaten bak tastaturet. Med ekstra brei benstilling tar den ikke noe plass, og kan muntre meg opp i ukene fram mot jul!

Ingen kommentarer: