tirsdag 24. november 2009

Travel solskinnsdag!

Det har vært en flott høstdag, med sol og blå himmel. Jeg var på en liten bytur og møtte Svein, og sammen handlet vi kalendergaver til Andreas på "Standard", en gammel og velrenommert leketøysbutikk i Oslo. Faktisk heter den Festmagasinet Standard. Det er der man går for å kjøpe karnevalsantrekk og festartikler, og plutselig kom jeg på at det kanskje var stedet for kalendergaver til en gutt også. Så nå gjenstår bare noe småtteri, så er det å pakke inn 24 smågaver til kalenderen. Synes det er lettere å finne på noe til jenter, så Karolines gaver ordnes her i nærmiljøet.

Har nettopp kommet hjem fra FAU-møte, så nå skal det bli deilig å krype opp i godstolen med en tekopp, et strikketøy og se på dvd-opptak...

For tiden har det kommet pakker fra hemmelig venn-deltakere som overrasker meg med førjulshilsener. Det er veldig koselig, og jeg blir litt overveldet over å få så mange gaver dumpende ned i postkassa. I går kom Svein hjem fra postkontoret med en kjempestor pakke, som viste seg å inneholde en mønsterskatt, i tillegg til julehobbypakke, adventslys, garn og sjokolade. Her var gamle heklemønster av alle slag, et hardangermønster, kunststrikk og noen aldeles nydelige dukketøymønster fra en som heter Hekleguri. Også oppskrifter på vakre dorulldukker, så nå må jeg på jakt etter passende små dukker etterhvert.

I dag da jeg kom hjem fra byen lå det også pakke i posten, og da jeg åpnet den kjente jeg den fristende lukten av julete. Tror den snart må åpnes! To nøster Viking Sportsragg, i en fargevariasjon som jeg ikke har forsøkt før. De skal ikke bli til sokker, men kanskje til noe annet.

Ingen kommentarer: