mandag 26. oktober 2009

Lys og mørke...

Dagene veksler mellom lys og mørke. Enkelte ganger plages jeg av vonde tanker og engstelse, og enkelte ganger slapper jeg av og tenker at alt sikkert går bra...

Vi er nå ganske sikre på at vi har svineinfluensa i familien. Karoline og jeg ble dårlige ganske på samme tid, onsdag. Fredag begynte jeg med Tamiflu, og samme dag ble Karoline feberfri. Men lørdag kom feberen tilbake, så hun også begynte med medisin. Søndag kveld fikk Andreas litt feber, og han fikk medisin med en gang.

Enn så lenge har formen etter forholdene vært bra for oss alle tre. Svein er foreløpig uten noen tegn på sykdom, men har sikkert smitten i seg. Det var telefonen til Karolines skole i dag som gjorde at jeg er ganske sikker på hva dette er. 1/3 av klassen, 25 stk, er syke, og fredag fikk de bekreftet et tilfelle via test. Han hadde vært borte hele uken, så da har nok skolen hatt tilfeller i over en uke.

Vi var så nær, så nær, å sikre Andreas vaksine. I morgen kommer den antakeligvis til legekontoret, men nå vet vi ikke om han blir vaksinert. Riktignok er symptomene diffuse, men det er mulig de ikke vil vaksinere de som har en sykdom. Vi får se, og uansett blir det sikkert kaos.

Jeg er klar over at mange synes alt rundt svineinfluensa er overdrevet og hauset opp. Men man kan vaskelig unngå å bli redd og trist når nyheter kommer jevnlig om barn som bukker under for sykdommen.

Jeg håper og ber om at alt går bra med oss, og skal være glad når alt er over... Denne jula håper jeg vi og resten av befolkningen kan ha grunn til å føle ekstra glede og lettelse!

4 kommentarer:

Marit Johanne sa...

Jeg vil ønske dere god bedring alle sammen. Skjønner godt at du blir engstelig, vi går vel alle og tenker på denne sykdommen. Ber for dere, og særlig Andreas.

Vinglefrøken sa...

Krysser fingrene for at svineinfluensaen farer lett med dere! God bedring til hele familien!

Turid Holm Flaa sa...

Forstår deg veldig godt jeg. Syns dette er litt ubehagelig. Tror mye av skylden også er på informasjonen som har blitt gitt. Jeg har en guttunge som er hjemme fra skolen på andre dag. Han var forkjølt i forrige uke, og har blitt syk igjen med hoste. Mye hoste. Men formen er fin, tar en dag av gangen. Men syns det er litt vanskelig å vite hva det er. Så lenge det også blir sagt at en kan få en lett svineinfluensa. Vi får bare ta en dag av gangen og håpe på hjelp, hvis en mener at en trenger det. Ønsker deg og dine en riktig god dag.

Jorun sa...

De aller fleste går det jo bra med da Heidi, og frykt er en dårlig "følgesvenn" fordi den også setter ned imunforsvaret...
Når det gjelder vaksine for Andreas nå, så kan ikke syke vaksineres. Man må være frisk for å kunne vaksinere seg, og det gjelder alle typer vaksiner.
Men nå skal vite at det er mange typer virus i "omløp" nå, og endel med noen av de samme symptomene som svineinfluensa...
Her på skolen til Cristina har mange vært syke, men det har vist seg ved prøver at det ikke var svineinfluensa, selv om symptomene var de samme. (vond hals, hosting, feber og verking i kroppen)
Men jeg sier som Marit Johanne...
Jeg skal be for dere!