søndag 18. oktober 2009

Blått og sort pannebånd

Det har vært en flott høstsøndag, og vi har vært på fotballcup med Andreas i dag. I pausene fikk jeg heklet på et nytt pannebånd i blått. Siden jeg er i pannebånd-modus, passer det å vise fram et velbrukt i blått og sort som jeg heklet til Andreas i starten av året.

Den gangen brukte jeg opp en rest av Sporsragg etter sokkestrikking i tillegg til litt sort garn. Her har jeg heklet i fastmasker, mens jeg hekler i staver nå. Selvsagt blir en utgave i fastmasker fastere og også varmere, så jeg får nok forsøke meg på det igjen.

Det er en utrolig vakker kveldshimmel utenfor, med brann over åsene, og ellers mange blånyanser. På en kald høstkveld er det deilig å kunne kose seg innendørs. Så nå skal jeg krype opp i stolen igjen med heklenål og pannebåndlaging.

Ingen kommentarer: