fredag 23. oktober 2009

Hemmelig venn-gave

I dag fikk jeg hemmelig venn-gaven min. To fine julestoffer, og to nøster rødt og offwhite Tovegarn. Det passer godt i disse tider hvor juleting snart begynner å friste!

Det har vært stille fra meg de siste dagene. Tirsdag fikk jeg beskjed om at det var flere svineinfluensa-tilfeller på skolen. Dermed gikk jeg og hentet Andreas hjem, og tok skolebøkene med. Siden har han vært hjemme. Han er frisk, og det håper jeg han fortsetter med til han får vaksine. I Oslo er det stor treghet i vaksineringen, så det kan tidligst begynne for risikogruppene i slutten av neste uke eller uka etter. Da håper jeg at Andreas får vaksine, og jeg skal også forsøke å få vaksine til meg selv. Vi har begge problemer med pust når vi får luftveisinfeksjoner, mulig det er noe astmarelatert.

Onsdag kom Karoline hjem fra skolen og følte seg dårlig, og samtidig begynte jeg å føle meg tufs. Mens hun har hatt feber har jeg vært feberfri. Men har vært trøtt og sliten, hatt hodepine, og kjent det litt i brystet og har begynt å hoste. I dag ringte jeg Legevakten for råd, og siden vi har Tamiflu i huset har jeg valgt å starte med det. Egentlig litt i siste liten, man skal ta det innen to døgn etter utbrudd, og det tror jeg akkurat holdt. Men nå føler jeg meg litt tryggere. Tamiflu er behandling ved virusbasert lungebetennelse, og da synes jeg det er godt å ta det. Bedre å ta det en gang for mye enn en gang for lite. Her i Oslo blir ingen testet, så det blir selvdiagnose. Frustrerende! Selvsagt håper jeg vi har noe annet. Men vi tar hensyn både til oss selv og andre, og denne helga har vi droppet volleyballtur til Gøteborg for Karoline, hyttetur og folkedansfest for Andreas, og familieselskap for meg. Neste uke dropper jeg antakeligvis FAU-møtet - så i alle fall ikke jeg smitter noen hvis jeg skulle ha noe.

Ingen kommentarer: