torsdag 31. juli 2014

Hjertebarnet-klut

Jeg har strikket flere kluter i løpet av sommerferien, og har fått tatt bilde av dem. Har strikket klutene til Bitta Mikkelborg, hvor hun legger ut oppskrifter i Fb-gruppen Bittamis Design for strikkelystne. Er du interessert i gratis oppskrifter og inspirasjon på strikk av kluter og sokker, lønner det seg å melde seg inn i den gruppen.


Denne kluten la Bitta ut på forsommeren, litt før klutalongperioden hvor hun la ut sommerens nye klutoppskrifter. Hjertebarnet-modellen strikkes egentlig i to farger, med en stripeeffekt, så jeg var litt spent på om et garnnøste holdt. Og det gjorde det, heldigvis. Kluten er strikket i Petunia med pinne nr 3 1/2.


Kjøpte forresten ny Cubics-rundpinne, og var kjempefornøyd med den. Har hatt en fast "klutpinne", men nå har jeg fått meg to til i 3 1/2. Kjekt, så kan man alternere :)


Denne oppskriften likte jeg veldig godt. Enkel og grei å strikke, fin til jul, og kluten holder seg flat og utstrukket. Mønsterstrikkete kluter trekker seg ofte sammen. I tillegg var klutmodellen ganske stor, så med en hjertebord ekstra har man fint et lite håndhåndkle. Dette mønsteret skal jeg nok strikke opp i rødt til jul også.

2 kommentarer:

Barbros lille atelier sa...

Kjempefint med det hjertemønsteret!

Strikkelene sa...

Så søt klut! Takk for FB-tips, må melde meg inn der :)

Klem, Lene Sofie