mandag 11. oktober 2010

Pastellfargete kluter

Da vi var i Vennesla fikk jeg en oppskrift av svigermoren min på en litt annen måte å strikke kluter på enn jeg pleier. Og nå er to kluter ferdige. Mønsteret ga enda mer ribbeeffekt, og kluten er lik på begge sider.

Legg opp 67 m med Petunia på pinne nr 3 1/2.
1. omg: 1 r, *1 vr, 3 r*. Avslutt med 1 vr, 1 r.
2. omg: *3 r, 1 vr*. Avslutt med 3 r.

Egentlig er originaloppskriften å strikke 1 r, *1 vr, 3 r* på hver omg. Maskeantallet skal være delelig med 4 + 1 m.


Som vanlig har jeg brukt Petuniagarn. Jeg lot meg friste til å kjøpe like nøster som jeg sendte til min hemmelige venn i september. Nå har jeg begynt på det lys lilla garnet, og tester ut en ny kluttype jeg tror blir veldig bra.

1 kommentar:

Trulte sa...

Man får aldri for mange kluter. Ser ut fra bildet som om det ble en fin struktur på dem. (