mandag 18. oktober 2010

Kutteutstyr

Nå har jeg grudd meg i lang tid for å sette i gang med den store kuttejobben til takkekort. Da vi lagde konfirmasjonsinvitasjonene fikk jeg ganske vondt i hånd og fingre etter kuttingen, fordi jeg brukte en skjæreplate og rullekniv. Selv om det var magnet i matten og linjalen, måtte jeg støtte godt opp med hånden, og ble tilslutt ganske så sliten.

I dag kjørte Svein meg ut til Strømmen og Bikuben hvor jeg handlet en DreamKuts fra Zutter. Et lite rosa "monster" som har tre blader, og raskt kutter enten i to eller tre. Den forreste kuttedelen kutter i tre like deler, mens det bakerste knivbladet alltid vil kutte et ark med varierende bredde i to like deler. Så nå skal kuttejobben gå som en drøm. Finkuttingen skal jeg greit klare på øyemålet, og da blir nok linjal og knivrulle tatt fram igjen.

Svein jobbet rett overfor Steffens i dag, og der fikk han kjøpt en "vanlig" skjæreplate fra Martha Stewart. Som jeg merkelig nok ikke har hatt, kanskje fordi jeg kjøpte en dårlig utgave en gang for lenge siden som ikke fungerte i det hele tatt.

Nå har jeg ingen unnskyldninger for å grue meg for kuttingen heretter...

3 kommentarer:

Kort og Søm sa...

DreamKuts er super!
Jeg har den og er godt fornøyd :O)
Klem :o)

Grethe sa...

Dette var smart :0) Lykke til!

Stubbetufsa sa...

Takk for kommentar hos meg!
Du har en veldig allsidig blogg, med mange inspirerende ideer!
Må nok komme igjen og igjen...