onsdag 13. oktober 2010

Koselig kveld hos Kathrines

I går kveld var jeg og Mamma på en utrolig koselig inspirasjonskveld på Voksen kirke i regi av Kathrines Quilte Stue. Litt spesielt var det denne gangen siden det var besøk fra selveste Barri Gaudet, som står bak Bareroots. Egentlig kolliderte det med noe annet jeg skulle, men i siste liten fikk jeg ordnet det så vi likevel kunne dra.

Lokalet var selvsagt fullt av forventningsfulle syglade damer, men vi fant oss heldigvis stoler. Barri åpnet med å vise fram bilder fra hjemmet sitt i fjellene i California, ikke langt fra bla Yosemite hvor jeg har vært for mange år siden. Familiebilder fikk vi se med friluftsaktiviteter, kursinstruktørene hennes, det lille sybordet, syrommet med alt dets utstyr, og butikken hennes hvor hun også solgte garn. Kjempekoselig var det å bli litt bedre "kjent" med henne!
Så ble selvsagt de vakreste ting vist fram, noen mønster var spesiallaget til Norgesbesøket, og vi fikk "eksklusive" kikk på ting som kom i den nye boken hennes.

I pausen måtte vi selvsagt vandre rundt og se på alle fristelsene Kathrine hadde stilt ut på bordene. Hun er en mester til å arrangere disse kveldene, og flytter nærmest hele butikken til Voksen og lager de flotte utstillingsbord. Her er det bordene som var forbeholdt Bareroots design. Se bla den utrolig søte nåleputa i en kakeform.

Barri signerte selvsagt bøker, og vi sikret oss begge boken hennes Quilt a Gift, i tillegg til andre ting. Under er litt av juletingene. Hun har brukt en god del ullfilt, og det har Kathrine i butikken. Juleløperen er spesialdesignet til Norgesbesøket, og Kathrine hadde tipset henne om at vi er spesielt glad i engler og snømenn. De små lysbrikkene var vissnok populære, og vi var litt fasinerte av de kunstige og brannsikre lysene hun hadde i glassene.

Som vanlig treffer man alltid koselige damer på slike kvelder hos Kathrines. Her snakker vi med Laila fra Trådsnella/Norge123. Og jammen traff vi en dansevenn vi ikke har sett på 20 år, så da fikk vi pratet mye med henne. Ellers forundrer det meg stadig hvordan alle virker som gamle kjente på slike kvelder, uavhengig av om man bare har sett hverandre sporadisk på slike kvelder, eller kanskje kurs. Quiltedamer er en egen koselig rase!

Masse lekre stoffer og prosjekter var det på alle bord, så jeg var ganske imponert over meg selv for at jeg "kun" kjøpte bøker og oppskrifter denne gangen. Men så har jeg mye stoff som trenger og brukes...

Kvelden gikk alt for fort, og vi var vel noen av de siste som dro derfra. Heldige er de som skal gå på de to kursene Barri har før hun reiser nedover til Tønsberg. Hun lager de vakreste ting, og jeg har nok mange av mønstrene og heftene hennes her i sytingene mine. Vi fikk mange gode tips, så nå gjelder det å finne fram noen ting og ikke bare ha det i "lageret". Men lurer på om jeg først må skaffe meg en god del broderigarn, for det mangler jeg...

2 kommentarer:

Marit Johanne sa...

Å, så heldige dere var! Der skulle jeg gjerne vært! Bareroots mønstre er så fine. Og så mye lekkert som var stilt ut. Ser du fikk kjøpt deg mye fint også. Blir sikkert til inspirasjon utover høsten.

Sissel`s syglede sa...

For en fantastisk kveld dere har hatt. Men føler seg propp-full av inspirasjon når man kommer fra slike kvelder. De skulle vi hatt flere av. Mange fine bilder du har lagt ut, takk for at du deler.
Ha en strålende helg.