lørdag 9. august 2014

Skråstrikket klut

Her er den sjette sommeralongkluten til Tove Fevang jeg har strikket. Du finner den i bloggen hennes som Strikket lilla klut, oppskrift nr. 6.


Jeg strikket den i Petunia på pinne nr 3 1/2, og mønsteret på skråstrikket klut i riller er klassisk, men brukes kanskje mest av mange til babytepper. Jeg har i alle fall strikket en del babytepper slik, riktignok med en litt annen framgangsmåte, dvs med kast i starten av hver pinne.


Det er helg, og jeg har "oppdaget" at Andreas sin konfirmasjon nærmer seg med stormskritt... Har vært på en kjapp bytur i dag og kjøpt lys og servietter, og så skal vi begynne å tenke på maten. Skal ha buffet, med mer tapaspreg enn tradisjonelt koldtbord, og skal helst unngå for mye som må varmes opp rett før servering. Har du gode tips tar jeg gjerne i mot :)

2 kommentarer:

Finnskoghuldra sa...

Så mange vakre kluter du har strikka i det siste! :)
Nydelige :)

Konfirmasjon ja! Så deilig med Tapas da :)
Tips har jeg vel ikke noe av, men inne på denne svenske siden er det masse godt. Du kan til og med gå inn på kjente kokker å se hva som er lagt ut fra dem. Alt fra Leila Lindholm, som jeg er sikker på har noe tapas, og Tina Nordström til Nigella Lawson og Jamie Oliver.
http://www.recept.nu/

Lykke til :)

Brit sa...

Å så mange fine kluter og det av mønster jeg ikke hadde sett før, må strikke kjenner jeg:)