torsdag 7. august 2014

Klut i falsk patentstrikk

Her er den fjerde kluten til Tove Fevang i falsk patentstrikk eller perlestrikket ribb (det siste navnet har jeg ikke hørt om tidligere). Du finner oppskriften i bloggen hennes som Strikket klut, oppskrift nr. 4.


Jeg har strikket dette mønsteret tidligere, vist i bloggen min her, hvor jeg forskjøv mønsteret litt så det ble midtstilt. Toves mønster er også forskjøvet i forhold til "det gamle", og kantmaskene gir en pen avslutning på kluten.


Denne gangen strikket jeg med hvit Petunia med pinne nr 3 1/2, og gikk en god del ned på maskeantallet.


I dag har jeg vært på besøk i barnehagen jeg skal starte å jobbe om en uke, og var med på en tur med de søte små. Koselig :) I kveld kom Karoline og Andreas hjem fra konfirmantleir, godt fornøyd med oppholdet.

Ingen kommentarer: