tirsdag 12. august 2014

Lappeteppe i Lerke

Så er endelig lappeteppet heklet i Lerke ferdig. Det har blitt et fint og fargerikt slumreteppe, med vårlige og sommerlige farger.


Teppet måler 115 x 200 cm, og veier knapt 1,4 kg. Det har gått med en del garn, og siden Lerkegarn ikke er det rimeligste koster teppet en del i materialer. For de som ikke kjenner Lerkegarn fra Dale, er det et veldig godt og mykt garn, med en blanding av ull og bomull.


Bestemorslappene har råhvit garn innerst og som ytterste rad, og er også heklet sammen med samme farge, og har også fått en smal kant.


Er godt fornøyd med teppet, men skulle kanskje ha ønsket at det var litt større så det hadde passet bedre som trekk til godstolen min. Jeg kunne selvsagt ha gått til innkjøp av mer garn, og heklet flere lapper, men da kunne det lett ha blitt en ufo igjen... Nå har teppet en perfekt størrelse som slumreteppe, så får jeg heller se om jeg etterhvert hekler noen brede kanter rundt, så det kan brukes som overkant på godstolen.

11 kommentarer:

Line Kristine sa...

Et imponerende stykke arbeid! Kjempeflott teppe! :)

bentetove sa...

Så nydelig teppe! Det er litt av et arbeid lagt ned her ser jeg, gratulerer med teppet :)

sjoko sa...

Flooootttttt med Hvidt mellom!

Bodil sa...

Så flott teppe, og for eit arbeid :)

Quiltefia sa...

Superfint!! Anne Kari :-)

Finnskoghuldra sa...

Å så fint! :)
For en jobb! :) Er så koselig med sånne tepper synes jeg :)

Håper du får en god natt og en flott dag imorgen :)
Klem fra Nina

Marit sa...

Det ble ett flott teppe og dette garnet er jo så fint.

Strikkelene sa...

Skjønner godt at du er fornøyd med dette - det er bare rålekkert. Og FOR et arbeid du har lagt ned! IMPONERT!!!

Klem, Lene Sofie

Strikkelene sa...

Skjønner godt at du er fornøyd med dette - det er bare rålekkert. Og FOR et arbeid du har lagt ned! IMPONERT!!!

Klem, Lene Sofie

Brit Strikkenerd sa...

Gratulere med fantastisk flott arbeid! Nydelig teppe!

Unknown sa...

For et flott teppe! Jeg driver og hekler lapper mellom strikkeprosjektene mine, og tenker å hekle dem sammen ned svart eller koksgrått garn. Men jeg aner ikke hvordan jeg hekler det sammen. Har du lyst å dele oppskriften til sammenheklingen?
Hilsen Karin